Ce poți să faci pentru a avea o inimă sănătoasă?

Ce poți să faci pentru a avea o  inimă sănătoasă?

Inima este unul din cele mai importante organe ale corpului uman, de aceea are nevoie să îi acorzi o atenție specială. Atunci când inima nu funcționează corespunzător, întreg organismul are de suferit. Pentru a avea o inimă sănătoasă, îți recomandăm să pui în aplicare cât mai repede aceste sfaturi.
 

Cât de mult îți dorești să îți menții inima sănătoasă? Există câteva reguli de aur care te pot ajuta să realizezi acest lucru, reguli care nu mai reprezintă un secret de mult timp. Este nevoie de perseverență și disciplină, în primul rând. Însă nimic nu este imposibil atunci când îți dorești suficient de mult acest lucru.

Renunță la fumat

Fumatul reprezintă unul din principalii factori care duc la instalarea bolilor cardiovasculare, fiind asociat cu obezitatea, glicemia crescută și colesterolul ridicat. Fumatul influențează apariția anginelor pectorale și accidentelor vasculare cerebrale, riscul fiind și mai crescut în rândul femeilor care fumează și folosesc contraceptive orale. Pentru a menține o inimă sănătoasă, renunță la fumat sau redu numărul de țigări fumate zilnic.

Slăbește

Kilogramele în plus reprezintă un alt factor de risc în instalarea bolilor cardiovasculare. Țesutul adipos în exces afectează inima, iar odată ce indicele de masă corporală depășește 25-30 kg/m2, riscul de apariție a bolilor de inimă crește exponențial. Foarte important de reținut este faptul că atunci când se instalează obezitatea, acest lucru poate afecta nu numai inima, ci poate duce și la instalarea diabetului, hipertensiunii arteriale, precum și intoleranței la glucoză. Inflamațiile prezente în organism pot duce la degradarea inimii și a vaselor de sânge.

 Fă sport!

Sportul este indicat pentru a menține o inimă sănătoasă. Un program regulat de exerciții fizice poate duce la o îmbunătățire a stării generale de sănătate și poate ajuta la menținerea unui nivel optim de funcționare a inimii. La fel de adevărat este și faptul că antrenamentele intensive și repetate la intervale foarte scurte de timp (cum ar fi alergatul la maraton sau antrenamentele pentru maraton) pot duce la slăbirea mușchiului inimii sau suprasolicitarea lui. De aceea, îți recomandăm să alegi cu grijă tipul de exerciții sau activități sportive pe care le faci, mai ales dacă organismul tău nu este obișnuit cu efortul fizic intens.

Mănâncă sănătos 

Scoate din alimentația ta alimentele grase sau prăjite, care pot duce la creșterea colesterului ”rău” (colesterolul LDL ) și care îți pot afecta inima, în mod implicit. Introdu alimente bogate în fibre. Acestea reduc riscul instalării bolilor de inimă. Consumă foarte multe fructe și legume, cereale integrate, care pot ajuta la scăderea nivelului de colesterol rău prezent în organism. Pentru a atinge un nivel optim de fibre, ai nevoie de cinci sau mai multe porții de fructe și legume pe zi.

Renunță la alcool și băuturi carbogazoase

Sucurile acidulate conțin coloranți și conservanți, toxice pentru corp și ficat. Consumul de alcool afectează în timp inima, mai ales în condițiile în care cantitatea consumată depășește un pahar pe zi. Dacă vreți să aveți o inimă sănătoasă, este nevoie să obiceiurile nocive cu unele sănătoase, benefice pentru inimă.

Analize și controale de rutină

Pentru a te asigura că inima ta este sănătoasă, este indicat să îți faci analizele regulat. Valorile colesterolului total sunt foarte importante, iar acestea trebuie să fie mai mici de 200 mg/dl, LDL colesterol < 100 mg/dl, HDL colesterol > 50 mg/dl, trigliceridele < 150 mg/dl și glicemia < 100 mg/dl.

De la 40 de ani în sus, este recomandat consultul cardiologic complet, cu teste de efort inclus, cel puțin o dată la 2-3 ani.