Cum poți crește imunitatea ta și a copilului tău?

Cum poți crește imunitatea ta și a copilului tău?

Un sistem imunitar puternic scade riscul de a contracta diferite boli și ajută organismul să lupte mult mai eficient cu virusurile sau bacteriile atunci când contractezi o boală. De aceea, este important să faci tot ce este posibil pentru a întări sistemul imunitar, cu atât mai mult în timpul sezonului rece. Există câteva metode simple rin care poți face acest lucru, atât pentru tine, cât și pentru copiii tăi sau persoanele mai în vârstă din familie.

Sistemul imunitar joaca un rol esențial în lupta împotriva bolilor și menținerea unui organism sănătos. În mare parte, el nu are neapărat nevoie de ajutor pentru a face acest lucru, însă de multe ori factorii interni și externi îl consumă excesiv, împiedicându-l să își mai ducă misiunea la bun sfârșit.

De exemplu, stresul excesiv și dereglările în alimentare sau chiar alimentația nesănătoasă îl pot destabiliza și îi pot consuma ”resursele”, mai ales dacă vorbim de perioade mai lungi de timp. Ce este de făcut pentru a întări sistemul imunitar? Totul este foarte simplu!

Fă sport pentru a întări sistemul imunitar.

Aceasta este unul din cele mai mici lucruri pe care le poți face pentru sistemul tău imunitar. Prin sport, indiferent de sportul practicat, circulația sângelui este îmbunătățită, la fel și oxigenarea organelor. Sportul este cel care ajută la menținerea une vieți echilibrate și a unui organism sănătos. Reține faptul că nu trebuie să faci cine știe ce exerciții fizice, este suficient să mergi pe jos, de exemplu, 30 minute/zi.

 Elimină stresul din viața ta

Stresul consumă foarte multe din resursele organismului. De aceea, este recomandat să renunți pe cât de mult la sursele de stres pentru a putea sa ai un organism sanătos si un sistem imunitar puternic. In plus, stresul este unul din principalii factori declanșatori pentru o mulțime de afecțiuni medicale. Observă care sunt sursele de stres din viața ta și încearcă să le elimini, rând pe rând. Dacă nu poți face acest lucru singur/ă, apelează la ajutor de specialitate. Pe termen lung, stresul nu are cum să ducă spre un rezultat fericit, dacă nu este tratat.

Mănâncă fructe și legume

Pare cât se poate de redundant, dar aceasta este o realitate științifică. Consumul de fructe și legume ajută la întărirea sistemului imunitar și la menținerea unui organism sănătos. Pentru a putea funcționa corespunzător, organismul are nevoie de multe vitamine și minerale zilnic, precum și de grăsimi sănătoase și proteine.

Fructele și legumele conțin o mare cantitate din vitaminele și mineralele zilnice de care are nevoie un copil sau un adult. Încearcă să consumi legume și fructe cât mai diversificate, pentru a te asigura că organismul tău extrage cât mai multe vitamine și minerale din acestea.

Pe de altă parte, renunță la consumul excesiv de sucuri naturale din fructe, deoarece acestea conțin foarte mult zahăr, iar acesta va fi metabolizat mai greu de organism.

Este demonstrat științific faptul că persoanele care au o alimentație precară sunt mult mai predispuse către a contracta diferite virusuri sau bacterii decât cele care au o alimentație sănătoasă.

Odihnește-te minim 8 ore pe noapte

Somnul și odihna reprezintă o modalitate excelentă de a reface organismul și de a ajuta organele să funcționeze corespunzător. De aceea, specialiștii recomandă un somn de minim 8 ore pe noapte, cu mențiunea ca ora de culcare să fie aceeași. Pentru un somn odihnitor, încercați ca înainte de culcare să nu vă uitați la televizor sau pe telefon. Ecranul albastru este un excitant neuronal, care nu vă va permite să adormiți repede.

Suplimente alimentare pentru creșterea imunității

La fel de adevărat este și faptul că organismul nu își poate lua întregul necesar de vitamine și minerale din alimentele consumate zilnic, în unele cazuri. De aceea, sunt recomandate suplimentele alimentare, precum vitamina A, C, D, B, Zinc și Seleniu, alături de fier, acolo unde este necesar. Însă înainte de a lua aceste suplimente, este recomandat un consult de specialitate și un set de analize de laborator, pentru a vedea unde sunt carențele și care este doza zilnică de administrare.

Mai pot fi utile și anumite suplimente alimentare  - acizi grași esențiali din semințe de in, pește, nuci, preparate din plante sau probiotice. Atenție însă, un conținut prea mare de Zinc în organism nu va face decât să inhibe sistemul imunitar.

 

În general, o imunitate scăzută poate fi întâlnită la copii, bătrâni, obezi, alcoolici, fumători și cei care suferă de tulburări de somn.