Cum să eviți indigestiile de sărbători?

Cum să eviți indigestiile de sărbători?

Vin sărbătorile, vin sărbătorile! Dincolo de starea generală de fericire pe care ne-o aduce repetarea acestei fraze, sărbătorile vin și cu o serie de provocări, pe care trebuie să le ducem la bun sfârșit: cum facem să evităm indigestiile alimentare și starea de ”letargie” atât de specifice acestei perioade? Nu este foarte greu, dacă aplicăm o mică autodisciplină în programul nostru de activități, pentru a ajuta organismul să facă digestia.

În primul rând, mișcarea este foarte importantă. Dacă aveți un program preferat de work-out, momentul sărbătorilor este cel mai bun moment pentru a-l implementa. Nu trebuie să fie ceva complicat, pot fi doar câteva tipuri de exerciții, pe care să le faceți pe baza unui program prestabilit. 15 minute pe zi sunt suficiente pentru a evita situațiile neplăcute, mai ales dacă știți că digestia ta este una mai lentă.

Apa ajută și ea foarte mult, nu numai în perioada Sărbătorilor, ci în general. Beți cât mai multă apă(plată, de preferat) pentru a vă ajuta corpul. În momentul în care consumați apă, veți reduce și pofta de mâncare. Mare atenție, însă: apa trebuie să fie consumată între mese, niciodată la masă.

Știm cu toții că dulciurile pot fi unele dintre marile provocări ale acestei perioade, însă încercați să evitați excesele. Asta nu înseamnă că nu aveți voie să le consumați, ci doar să reduceți cantitatea de dulciuri. Zahărul este foarte greu de procesat, în general, nu numai în perioada Sărbătorilor.

Însă cea mai mare provocare a acestei perioade este mâncatul în exces, care poate duce la indigestii și stări generale de rău. Soluțiile, din acest punct de vedere, pot fi mai multe:

 

  • Mâncați puțin și des- Destul de greu de implementat, ca și sfat, dar nu imposibil. Mâncând mai puțin, îți ajuți corpul și nu suprasoliciți procesarea alimentelelor. Dacă vă și hidratați, consumând apă, atunci lucrurile se îndreaptă către calea cea bună
  • Evitați festinurile- Chiar dacă vă confruntați cu o bogăție de sortimente de mâncare, încercați să alegeți rațional ceea ce urmează să mâncați. Festinurile nu duc niciodată către ceva bun.
  • ..și salata?- Nu vorbim de salata boeuf, ci de alimentele sănătoase, bogate în minerale și vitamine, pe care să le consumați alături de friptură sau alte sortimente bogate caloric. Încercați să vă îmbogățiți experiența culinară cu alimente care să ajute digestia. Alternați, dacă ajută.

Mai important decât atât, mare atenție la stresul emoțional din această perioadă. Finalul de an vine încărcat, în general, cu astfel de situații. Asta deoarece corpul se relaxează și tot ceea ce acumulăm în restul anului ”vine peste noi”. Refulările, manifestările de nervozitate, certurile, pot fi un factor la fel de important în împiedicarea digestiei corespunzătoare. Relaxați-vă cu totul și uitați de griji, măcar în această perioadă.

Și nu uitați principalii factori care duc la indigestie:

  • Consumul de alcool
  • Mesele abundente
  • Alimentele condimentate, cu un conținut ridicat de grăsimi
  • Consumul de băuturi carbogazoase
  • Medicamente precum antibiotice și antiinflamatoare
  • Dulciurile, în special ciocolata
  • Fumatul

 

La fel de important, persoanele care suferă de afecțiuni precum pietre la rinichi, gastrita si ulcer sunt predispuse către a face indigestie, așa că în cazul lor, sugestia specialiștilor noștri este de a respecta indicațiile primite de la medicii specaliști/curanți.