Semnale de alarmă date de căldură! Uite cum te poți proteja!

Semnale de alarmă date de căldură! Uite cum te poți proteja!

Căldura poate fi cel mai mare dușman al tău, indiferent de vârsta pe care o ai. Iar dacă istoricul tău medical are și afecțiuni cardiovasculare, ar trebui cu atât mai mult să te protejezi de temperaturile ridicate de afară! Iată care sunt semnalele de alarmă pe care ți le dă corpul, ca răspuns la temperaturile ridicate și expunerea prelungită!

Pe toată perioada verii, este important să te bucuri de efectele benefice ale aerolosilor și asimilării de vitamina D, însă la fel de important este să te și protejezi de efectele caniculei sau a temperaturilor ridicate, care îți pot afecta sănătatea. Atenție, temperaturile ridicate pot afecta pe oricine, indiferent de vârstă și de afecțiunile pe care le poate avea.

Durerile de cap date de temperaturile ridicate

Expunerea prelungită la soare poate da dureri de cap. Da, durerile de cap apar frecvent atunci când corpul este deshidratat.

În primul rând, căldura accelerează procesul de deshidratare a organismului, care duce la manifestări diversificate, durerea de cap fiind una dintre ele. Iar corpul are nevoie de apă pentru a funcționa, la fel și organele vitale, printre care se numără creierul și inima. Fără apă, vor exista mereu sincope, iar corpul îți va da întotdeauna semnale că este ceva care nu funcționează corespunzător. Dacă apare deshidratarea, creierul nu va mai putea ”da comenzi” către corp. Așa apar durerile de cap, amețelile și lentoarea în mișcare sau gândire, ce au aceeași cauză: lipsa de apă. Asigură-te că bei suficient de multe lichide, creierul fiind principalul ”consumator” de lichide de la nivelul organismului.

De altfel, pacienții care suferă de afecțiuni neurologice pot resimți acut temperaturile ridicate, mai ales dacă sunt deshidratați. Este posibil ca simptomele pe care le resimt să se accentueze.

Tahicardiile, greu de neglijat

Tahicardiile apar frecvent atunci când corpul este supus unui stres termic, cum ar fi temperaturile foarte ridicate și umezeala accentuată. Vasele de sânge se vor contracta, pe fondul deshidratării,  iar acest lucru poate duce la complicații, atunci când pacientul suferă de boli cardiovasculare. Pe măsură ce bătăile inimii se accelerează, presiunea de la nivelul vaselor de sânge va fi și mai mare. Dacă aveți boli cardiovasculare, evitați expunerea la soare în intervalele orare cu risc ridicat, precum 10:00-16:00 și asigurați-vă că aveți o temperatură optimă în casă , de 21-22 de grade.

Mai poate apărea și sincopa de căldură, odată cu expunerea la temperaturile extreme. Atunci când fluxul de sânge este insuficient la nivelul creierului, tensiunea arterială scade, ca urmare a transpirației excesive și/sau a stagnării sângelui la nivelul membrelor inferioare.

Pacienții cardiaci ce iau medicamente diuretice pot înlocui electroliții eliminați în urma medicației prin suplimente cu potasiu și magneziu.

Crampele musculare, efect al caniculei

Deshidratarea și temperaturile ridicate pot duce la apariția crampelor musculare, ce apar la nivelul abdomenului, picioarelor și mâinilor. Crampele musculare apar  în general la persoanele care consumă multă apă, însă nu și sare, cauza fiind faptul că sărurile eliminate prin transpirație nu au fost înlocuite cu altceva, pentru a ajuta corpul să funcționeze normal. Dacă apar crampe musculare în timp ce sunteți în spații exterioare, găsiți un loc cu umbră și masați ușor zona afectată. Dacă acest simptom nu cedează, consultul de specialitate este indicat.

Greață și stări de vomă

Atunci când expunerea la soare și temperaturi ridicate este prelungită, pot apărea și greață sau stări de vomă acestea fiind de fapt simptome ale insolației. În cazurile complicate, insolația poate duce implicit la pierderea conștienței. Consultul de specialitate este recomandat atunci când se instalează insolația, mai ales dacă intensitatea simptomelor este ridicată, iar acestea nu cedează în timp.

Ce poți face pentru a elimina efectele caniculei?

În primul rând, consumul de lichide este recomandat. Poți consuma apă sau suc de fructe diluat cu apă. Alcoolul deshidratează, așa că mare atenție la consumul de alcool, mai ales dacă ești pe plajă.

Evită să consumi carbohidrați sau alimente grase, prăjite. Înlocuiește alimentele nesănătoase cu multe fructe și legume ce au un conținut ridicat de apă.

Hainele din materiale naturale, în culori deschise și utilizarea cremelor cu protecție solară sunt recomandate, la fel ca și evitarea expunerii solare între orele 11:00-16:00.