Regimul alimentar pentru
un spate sănătos

Atunci când gândesc la modalități de gestionare a durerii de spate, alimentația nu este chiar primul lucru care le vine în minte persoanelor. Însă ceea ce mâncați are efect și asupra sănătății spatelui. „Hrănirea corpului dvs. cu alimente care reduc inflamația vă pot fi de un real ajutor, simțindu-vă mai bine mult mai repede″, spune Amy Jamieson-Petonic, RD, director de antrenament în wellness la Clinica din Cleveland. Încă o dată, alimentația bună sare în ajutor!

Nu mai alimentați durerea

Mare parte din durerea noastră provine din inflamație. Anumite alimente, precum cele cu cu conținut crescut de grăsimi animale, grăsimi comerciale (margarina), zaharuri simple și făină albă declanșează inflamația în întreg corpul nostru printr-o serie complexă de procese hormonale și biochimice. Dacă nu se ia în considerare, această inflamație provoacă tot felul de probleme de sănătate – inclusiv artrită (inflamația a încheieturilor) și, dacă vă vine să credeți, durere în zona lombară.
Prima dvs. linie de apărare constă în reducerea cantității de alimente pro-inflamatorii pe care le consumați, ceea ce înseamnă evitarea pe cât posibil a:

  • cărnii roșii
  • produselor alimentare intensiv prelucrate și a alimentelor cu zaharuri adăugate (și cu foarte puțini nutrienți)
  • pâinii albe, pastelor albe, orezului alb
  • produselor lactate grase
  • băuturilor cu zahăr și a gustărilor
  • alimentelor prăjite
  • alimentelor ce conțin „uleiuri hidrogenate″ sau „uleiuri parțial hidrogenate″ printre ingrediente

Treceți pe dieta mediteraneană

Cea mai bună modalitate de a reduce alimentele inflamatorii si a consuma alimente antiinflamatorii o reprezintă adoptarea dietei mediteraneene, care se axează pe consumul de alimente bogate în antioxidanți (legume și fructe), proteine ușoare, cereale integrale și grăsimi bune pentru inimă. Conceptul global al acestei diete este următorul:

  • Majoritatea meselor trebuie să se axeze pe legume, cereale integrale, ulei de măsline, fasole, păstăi, nuci, leguminoase, semințe, fructe, ierburi și mirodenii.
  • Consumați două, trei porții de pește bogat în omega – 3 pe săptămână. Tonul și somonul sunt surse bune în acest sens.
  • Carnea de pasăre și ouăle se pot consuma din două în două zile. Mențineți cantitatea porțiilor la 100-120 g; întotdeauna înlăturați pielea înainte de a mânca și alternați ouăle întregi cu albușurile de ou.
  • Carnea roșie și dulciurile trebuie evitate pe cât posibil sau cel puțin limitate la o dată pe săptămână.
  • Vinul roșu (max.150 ml zilnic sau la două zile) este de asemenea o bază în dieta mediteraneană, fiind bogat în antioxidanți sănătoși pentru inimă.

Păstrați-vă oasele spatelui puternice

Masa osoasă începe să scadă după împlinirea vârstei de douăzeci de ani, ceea ce poate slăbi destul de mult vertebrele coloanei vertebrale. Slăbirea excesivă și fragilitatea sunt cunoscute sub denumirea de osteoporoză. Prin depozitarea de suficient calciu în tinerețe, se poate preveni osteoporoza. Însă chiar și la o vârstă mai înaintată, calciul vă poate ajuta să vă mențineți masa osoasă. Necesarul de calciu în cazul femeilor este între 1.200-1.500 mg pe zi. Bărbații au nevoie de 800 până la 1.000 mg. Alegeri bune: alimente îmbogățite cu calciu, lapte și produse lactate degresate, pâine din făină integrală și lapte de soia îmbogățit cu calciu. Obiectivul este să luați cât mai mult posibil din alimente și apoi să suplimentați restul. Nu uitați că puteți absorbi doar circa 600 mg o dată, așa că nu luați mai mult într-o singură doză. Vitamina D poate să ajute organismul să absoarbă calciul, însă majoritatea dintre noi nu obținem suficientă vitamina D în alimentație. Discutați cu medicul dvs. despre posibilitatea suplimentării cu vitamina D.

Hidratarea

Deshidratarea creează o mulțime de probleme, de la oboseală până la dureri de cap. Există, însă, și o legătură cu spatele. Oasele coloanei dvs. vertebrale (vertebrele) au amortizoare sau discuri între ele. Aceste discuri sunt compuse parțial dintr-o substanță gelatinoasă, care are în compoziție 90% apă. Bând apă, pahar după pahar, n-o să împiedicați toate problemele legate de sănătatea coloanei vertebrale. Totuși, asigurându-vă că organismul dvs. primește un flux constant de lichide (veți ști că sunteți bine hidratat atunci când urina are o culoare limpede până la galben deschis, în loc de galben închis), puteți păstra intactă amortizarea dintre vertebre.